Drie auto’s betrokken bij ongeval Midden-Brabantweg Loon op Zand

DSC06549-001

Op de Midden-Brabantweg bij Loon op Zand zijn vrijdag aan het begin van de avond drie auto’s op elkaar gebotst. Het ongeval gebeurde nabij de verkeerlichten bij de Hoge Steenweg komende vanaf Kaatsheuvel. Twee van de drie auto’s liepen flinke schade op. Bij het ongeval raakte voor zover bekend niemand gewond.

9 thoughts on “Drie auto’s betrokken bij ongeval Midden-Brabantweg Loon op Zand”

  1. Vanavond over het nieuw stuk weg tussen kaatsheuvel en loon op zand gereden met een regenbui. Ik vraag me af wat andere van het wegdek vinden…. Wat een gevaarlijk wegdek. Je ziet geen lijn op de weg staan alles is een groot waterdek. 90 durfde ik niet te rijden en dit gaat in de toekomst naar 120?!
    De richting loon op zand – kaatsheuvel is wel wat beter.
    Ik rijd dat stuk weg overdag dagelijks, maar in het donker met regen/natwegdek nog niet eerder.
    Ben benieuwd wat andere ervan vinden.

  2. Je hebt gelijk Myra. Die 90 km per uur rijd ik er ook niet.Het is gewoon goed opletten daar. Maar het gevaarlijkste stuk, waarbij ik blij ben dat ik mijn stuur in twee handen heb, is het punt vlak na de stoplichten bij LOZ richting Tilburg.Waar nu een nieuwe afslag richting LOZ gaat komen. Daar is in het wegdek een heel vreemde dwarse hobbel. Ik begrijp niet dat daar geen waarschuwing voor word gegeven.
    Maar ik neem aan dat de weg uiteindelijk wel verkeersveilig opgeleverd gaat worden :)

  3. ik rij dagelijks over deze weg, wat me opvalt dat er ondanks de wegwerzaamheden en het natte wegdek , vaak stevig wordt doorgereden, ook door vrachtverkeer, en mensen vaak op t laatste moment van links naar rechts gaan of v.v. bij afsplitsingen, , gewoon goed opletten en snelheid aanpassen scheelt al heel veel

  4. @ Myra Inderdaad je hebt gelijk, van Kaatsheuvel naar Loon op Zand zie je geen lijnen meer staan tijdens slecht weer, en er staan ook teveel verwijderde lijnen op. Ik hoop dat ze nog een keer een nieuwe laag erover heen doen, want her en der liggen nog oude wegdek tussen.
    Je schreef ook: “dit gaat in de toekomst naar 120?!”, voor zover ik weet klopt dit niet. Het zou vanaf Tilburg naar Waalwijk dus de hele Midden-Brabantweg een autoweg worden waar dus maar 100 mag, met uitzondering denk ik bij Tilburg waar eerst maar 80 mag. Op dit moment mag je ook over de hele weg maar 90, dus ook op de stukken wat lijkt dat het klaar is maar helaas bijna niemand houd daar aan, waardoor ik het nog gevaarlijker vind, omdat een ander toch veel harder wil rijden, en daardoor krijg je nu ook veel aanrijdingen en ongelukken op de weg. Het is te hard rijden, niet genoeg afstand houden omdat de voorligger wat rustiger rijd en een ander niet, en de rijbanen wisselt ook elke week en soms elke dag. Iedereen hou gewoon aan de snelheid dan zal er ook minder ongelukken zijn.

  5. Ben blij dat ik niet de enigste ben die op dat stuk, de weg met …uuhh zonder lijnen (bij regen) heel erg gevaarlijk vindt.
    @Geert-Jan, ik dacht dat het allemaal snelweg 120 zou worden en niet de 100 die het in het verleden was.

  6. Ter hoogte van het NH is het nog veel erger. Daar lopen ondertussen zoveel strepen over de weg, al niet provisorisch weggefreesd, dat je door de bomen het spreekwoordelijke asfalt niet meer ziet. Zeker bij regen in de nacht. Was er trouwens niet iets met gele belijning of is dat ondertussen ook stilletjes afgeschaft?

    Die deuk in het asfalt voorbij het viaduct bij LoZ richting Tburg is het aansluitpunt oud/nieuw asfalt. De suggestie is dat als men volledig klaar is het totale wegdek nog een nieuwe toplaag krijgt. Maar das pas over een jaar.

  7. @Myra Ik had het nog even nagekeken, en ik had gelijk. Als de Midden-Brabant klaar is, dan heeft de hele weg de nummer N261, dus vanaf Tilburg tot en met de snelweg A59 bij Waalwijk. Je mag straks dus maar 100 en wordt dus een autoweg, waar eerst 120 mocht (was vanaf Loon op Zand naar Tilburg A261)daar mag je straks ook maar 100 (ik denk niet dat er veel mensen daaraan zullen houden, ze rijden nu al als gekken terwijl er nu maar 90, 70 of 50 mag)en geen 120 meer, zie website: http://www.bamverkeerstechniek.nl/projecten/reconstructie-n261-eftelingweg

  8. de automobilist moet zelf beter nadenken.
    het hele traject word gewerkt en heeft een snelheidsbeperking.
    en bij slecht weer ( veel regen ) zou de automobilist verstandiger moeten zijn en dan nog meer zijn snelheid aanpassen,zeker gezien de situatie en de eventuele slechte belijning.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *