Medewerkers Hans Anders Waalwijk onwel nadat rook van brandende accu’s gebouw intrekt

1567242023-picsay

Twee vrouwen zijn zaterdagochtend in de Hans Anders in Waalwijk onwel geworden. Rook van brandende accu’s achter het pand was de winkel ingetrokken. De winkel is nu gesloten.

Vrijdagnacht ontstond er brand in een stapel telefoonaccu’s achter het winkelpand. Deze accu’s kwamen van de telefoonwinkel naast de Hans Anders. De accu’s zijn in een kliko vol water gedompeld om ze te doven. Daarbij kwamen er rook en giftige gassen vrij.  Zonder dat iemand het door had trokken die de winkel in. Toen er zaterdagochtend twee medewerkers het pand betraden, werden ze onwel van de rook en dampen die uit de accu’s waren vrijgekomen.

De brandweer kwam ter plaatse en heeft de winkel geventileerd. Ook hebben ze de verbrandde accu’s veiliggesteld. De mensen die onwel werden van de rook zijn in de ambulance behandeld.