Hond overlijdt bij brand in Waalwijk, bewoners in rolstoelen uit appartementencomplex gehaald

1578076497-picsay

De brandweer is vrijdagavond uitgerukt voor een brand in een appartementencomplex aan de Tweede Zeine in Waalwijk. Door de brand was er sprake van veel rookontwikkeling.

De brand woedde op de derde verdieping. Er zat een hond in het appartement, die door de brandweer uit de woning is gehaald. Ambulancepersoneel beademde het dier, maar dat mocht niet baten. Hij is overleden, vermoedelijk door het inademen van rook.

Bewoners naar buiten

In het appartementencomplex wonen mensen met een zorgbehoefte. Vijf bewoners konden het gebouw op tijd verlaten. Drie daarvan zitten in een rolstoel.

De brand is inmiddels meester, laat de brandweer weten. Die kwam met meerdere blusvoertuigen en een hoogwerker. De woning waarin de brand woedde wordt geventileerd. De bewoner wordt elders opgevangen, omdat de woning niet meer bewoonbaar is.

De oorzaak van de brand is nog onduidelijk. Die wordt later onderzocht.  De brandweer verricht metingen in de andere woningen voordat de bewoners weer terug naar huis mogen.